Akademisyenler

Akademisyenlerimize verdiğimiz hizmetlerimiz:

Ulusal projeleriniz hakkında

  • Açık proje çağrılarının webden ve sosyal medyadan duyurularının yapılması,
  • Başvuru aşamasında kurum yazısı ve imzaların alınması,
  • Proje kabulünde sözleşmenin kurum imzalarının alınması, tebrik belgesi hazırlanması ve takdimi organizasyonu gerçekleştirilmesi ile süreç bilgilendirme toplantılarının gerçekleştirilmesi,
  • Yürütme aşamasında tüm idari süreçlerinin ve bütçe takibinin yapılarak ödemelerin gerçekleştirilmesi,
  • Fonlayıcı kurumlar ile işbirliği yapılarak proje destekleri bilgilendirme günleri/eğitimleri düzenlenmesi,
  • Sonuçlandırma aşamasında YMM raporunun alınması ve sonuçlandırılmanın sağlanması,

Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları bilgilendirme ve yönlendirme hakkında

  • Yeditepe Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen projeler ve laboratuvar çalışmaları sonucunda elde edilen çıktıların patent / faydalı modele konu olabilecek nitelikte olup olmadığı konusunda ön değerlendirme yapmak,
  • Endüstriyel tasarımlar ve ihtiyaç duyulan marka haklarının korunması adına gerekli çalışmaları yürütmek,
  • Alan adı alınmasına dair işlemlerin yürütülmesi,
  • Buluşçular ile vekil firma ofisleri arasında irtibat sağlanması,
  • Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları konusunda bilgilendirme ve yönlendirme yapılması,
  • Buluş bildiriminin alınması,
  • Patent ön araştırmasının yapılması / kontrol edilmesi,
  • Patent metninin hazırlanması / kontrol edilmesi,
  • Başvuru işlemlerinin gerçekleştirilmesi / talimatının verilmesi,
  • Başvuru istek formunun uygunluğunun kontrol edilmesi,
  • Patent prosedür süreçlerinin takip edilmesi,
  • Araştırma raporuna görüş hazırlanması
  • İnceleme raporlarına görüş hazırlanması,
  • EP Avrupa Patent başvurusunun gerçekleştirilmesi ve/veya başvuruların takibinin yapılması,
  • Uluslararası patent başvurusu olarak bilinen 144 üye ülkesi olan PCT sistemine başvuru yapılmış buluşların her ülke için takibinin yapılması,
  • Patent belgelerinin buluşçularına iletilmesi,
  • Patent başvurularına ilişkin dokümantasyon ve arşivlemenin yapılması,
  • Buluşçulara patent başvuru durumlarının iletilmesi,
  • Üniversite buluşların farklı platformlarda tanıtılması için fuarlar ve etkinliklere katılım sağlanması,
  • Öğretim üyelerinin danışmanlık sözleşmelerinde patent durumu konusunda incelemelerin yapılması,
  • Üniversite bünyesinde patent alanında gerekli eğitim seminerlerinin düzenlenmesi,
  • Fikri ve Sınai Haklar kapsamında gerekli olan Gizlilik Sözleşmeleri, Protokoller, FSHM Yönerge çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve bu belgelerin paylaşılması,
  • Öğretim üyelerinden patent tescil kararı çıkan buluşlar için her yıl akademik yayın teşviki verilmesi için verilerin toplanması,
  • Patent portföyünün oluşturulması,
  • Buluşların tanıtımı için poster, broşür vb. oluşturulması,